Pardus isimini anadolu parsından alan bir gnu/linux dağıtımıdır. Milli işletim sistemi geliştirme projelerini bünyesinde organize eden tübitak tarafından geliştirilmiş, tamamıyla türkçe bir işletim sistemidir. Arayüzünü ben çok beğendim, android sevenler için bire bir diyebilirim. Biraz androidi andırıyor.


pardus















Aslında bu işletim sistemi ilk kuruldu tarihten yani 27 Aralık 2005'ten 2013 e kadar kendine özgü bir işletim sistemiyken 2013'te Debian tabanına geçmiştir.Pardus projesi kapsamında geliştirilmiş olan PİSİ paket yönetim sistemi, ÇOMAR yapılandırma yöneticisi, YALI kurulum aracı, Müdür açılış sistemi, Kaptan ilk ayar sihirbazı ve diğer irili ufaklı tüm projeler terk edilerek Debian tabanına geçilmiştir. Kendine özgü yapısına bırakıp Debian tabanına geçmesi iyimi olmuş orasını bilmem. 


pardus-sembolü

Pardus'un logosuna dikkat ederseniz zaten anadolu parsına benzediğini görüceksiniz.Şimdi size sistemin arayüzünü istiyorum. Windows ile karşılaştırılamayacak düzeyde farklı.Biraz androide kaçar gibi olmuş diyebilirim.Arayüzüne ait bir kesit:


arayüz

Peki neden Pardus ?
• Başta ülkemizin gelişmesi için Pardus'u kullanmalıyız.
• Açık kaynak kodlu olduğu için üzerinde istediğimiz gibi oynama yapabiliriz.
• Trojan, virüs vs derdi yoktur. Temizdir yani.
• Grafik ve programla işleri için bire birdir.
• Pardus kurulduğunda ekran kartı, webcam, ses kartı vb harici donanımların yazılımlarını yüklemenize gerek yoktur. Pardus zaten bunları tanır.