Bilgisayarınız yavaş ve bundan muzadarip misiniz? Yazıyı okuyun ve sorununuzu çözün. Eğer eski bir bilgisayar kullanıyorsanız bu yazı tam size göre...

1. Adım - En iyi Performans

 Grafik ayarlarını kısarak işleme başlaylalım:

Bilgisayarım ► Boş Bir Alana Sağ Tık ► Özellikler ► Gelişmiş Sistem Ayarları 

  Gelişmiş sistem ayarlarının altında bulunan ''Performans'' sekmesindeki ayarlar(settings) butonuna tıklayarak bilgisayarımızdaki performans ve sistem grafik ayarlarını görüyoruz. Ayarlar bizde resimdeki gibi oluyor:

performans


Biz bunu ''En iyi performans için ayarla'' olarak değiştiriyoruz.

performans

Daha sonra uygula diyoruz.

2. Adım - Çöplük Temizleme

  Sırada bilgisayarımızda biriken atıkları temizleyeceğiz. Bunun için şu adımları uygulayın:
Başlat ► Arama Bölümüne ► %temp% yazın


atık


  Daha sonra  çıkan klasorü açın ve içerisinde ne var ne yok  CTRL+A ve DEL kısayolları silin.Merak etmeyin bunlar tam anlamıyla atık. Bazıları silinmeyen bilir. Çalışan uygulamaların atıkları olduğundan dolayı silinmemeleri normal.

3. Adım - Güncelleme Kontrolü

  Şimdi de şu başlattan arama kutusuna ''Windows Update'' yazarak güncellemeleri kontrol edin, eğer yeni güncellemeler mevcut ise sistminizi güncelleyip bilgisayarınızı yeniden başlatın.


4.Adım - Masaüstünü Temiz Tutun

  Masaüstünde çok fazla klasör ve uygulama bulunması sisteminizi yorar. Buda fazladan GPU kullanımı gerektirir buda haliyle oyunlarda FPS düşüklüğüne neden olur.

windows10


5. Adım - MSConfig Ayarları

 Sırası ile aşağıdaki adımları takip ederek servisler gereksiz gördüğünüz servisleri kapatın.


Başlat ► Çalıştır ► msconfig

hızlı


Eğer hangi servisin hangi program olduğunu bilmiyorsanız, hiç bulaşmayın.


6. Adım - Başlangıçta Çalışacak Programları Belirleyin

  Şimdide bilgisayarımızı açtığımızdan itibaren otamatik olarak çalışacak programları seçeceğiz. Gereksiz olanları kapatıp sistemimizi hızlandıracağız.



Görev Çubuğu ► Sağ Tık ► Görev Yöneticisi ► 

Adımlarını uyguladıktan sonra '' Başlangıç '' sekmesi altındaki gereksiz gördüğümüz programları seçip deaktif edeceğiz.

pc-hızlandırma


7. Adım - Kullandığınız Tarayıcıların Önbelleklerini Temizleyin

  Bilgisayarınızdaki hangi tarayıcıları kullanıyorsanız geçmişlerini temizlerseniz sörf yaparken gözle görülür bir performans artışı olacak.


8. Adım - Disk Temizleme Yapın 
 Diskinizin fazla dolması da bilgisayarınızı yavaşlatabilir ve bu sizi sörf yaparken, oyun oynarken zor durumda bırakabilir.Başlat'a '' Disk Temizleme '' yazın ve çıkan uygulamayı açın. Daha sonra en sık kullandığınız diski seçin. Ardından ''Tamam'' diyin ve bütün dosyaları seçip  tekrardan tamam diyerek temizleme işlemine başlayın.

clean


  Benim sık sık temizlememe rağmen 1.28 GB'lık bir çöplük tespit etti. Eğer siz uzun süredir disk temizliği yapmıyorsanız 5-6 GB kadar çöp bulabilirsiniz.

 En iyi ve en son adım GPU XTREME - Türk Yapımı 
9. Adım - Optimizasyon ( GPU Xtreme -Fusion Editoin ) |SolidStar

  TürkHackTeam'deki SolidStar adlı kullanıcının kodladığı on numara beş yıldız diyebileceğimiz nitelikte bir program olan  GPU Xtreme, siz hiçbirşey yapmadan bilgisayarınızı oyunlara optimize ediyor. Hemde tek tuşla!


optimizasyon


Programı incelemek isterseniz: GPU Xtreme
İndirme Linki: İndir

  Yakında bu program ile ilgili detaylı bir anlatım ve inceleme yapacağım. Oyunlarda adeta fişek gibi oluyorsunuz

+1 Bonus - Oyunlarda Minimum Grafiği Seçin
  Oynadığınız oyuna göre grafik ayarları kısmından en düşük-orta-yüksek tarzı seçimleri seçerek çok fazla FPS artışına neden olabilirsin.

minimum



Yazıyı beğendiyseniz, paylaşıp yorum yapmayı unutmayın.

Etiketler:
pc hızlandırma,  hızlı bilgisayar,fps sorunu,fps artırma,lol fps sorunu,csgo fps artırma,bilgisayarım çok yavaş,bilgisayar hızlandırma,oyunlarda fps artırma,fps sıkıntısı,hızlı biglsiayar,windows pc hızlandırma,windows 10 pc hızlandırma,windows fps sorunu,windows grafik ayarları,windows en iyi performans, en iyi performans,performans artırma