Bu yazıda Ubuntu'dan, artılarından ve eksilerinden bahsedeceğiz.
 İlla ki çevrenizde duymuşsunuzdur, yok Linux şöyle iyi, yok böyle kötü vb. şeyler. Şimdi gelin en ince ayrıntısına kadar size Linux dağıtımlarından birisi olan Ubuntu'yu tanıtalım.Gereksiz bilgi verip sizin kafanızı yormayacağım, kısa ve öz!

   Ubuntu, Linux tabanlı bir işletim sistemidir.Ubuntu, veya diğer Linux dağıtımları açık kaynak kodlu ve özgür işletim sistemleridir. Özgür derken ne demek istediğimi açıklayayım, bizler Windows'ta tam erişim hakkına sahip değilizdir. Windows bizi kısıtlar. Ama Ubuntu ve diğer tüm Linux dağıtımları "/" dizinine bağlı olduğu için sistem tamamen bizim kontrolümüzdedir. Yani istediğiniz haltı yiyebilirsiniz! Aman dikkat edin fazla kurcalarken elinizde kalmasın...
 Eğer Windows'tan Linux işletim sistemine geçiceksiniz ve yeni bir işletim sistemi mi arıyorsunuz, Ubuntu tam size göre! Acemi kullanıcılar Linux'a Mint veya Ubuntu ile başlamalıdır.Ubuntu  ve Mint de  masaüstü ortamlarının çeşitliliği
Ubuntu(unity),Xubuntu(xfce),Ubuntu Gnome,Ubuntu Mate, Kubuntu(KDE) şeklindedir hangi masaüstünü kullanmak istiyorsanız ona göre dağıtımı seçmelisiniz. Diğer dağıtımlar acemiler için sıkıcı hatta karışık gelebilir.

Ubuntu Unity Masaüstü Ortamı: 



ubuntu-unity


Orta halli sistemler için çok akıcıdır. Benim kullandığım masaüstü ortamıdır aynı zamanda, çok şık.


Ubuntu XFCE Masaüstü Ortamı:


ubuntu-xfce

Zayıf sistemler için harika bir Masaüstü ortamıdır. Çok akıcıdır, adeta ışık hızı...


Ubuntu Gnome Masaüstü Ortamı:

ubuntu-gnome

Sade ve şık bır arayüze sahip olan Gnome masaüstü ortamı da resimdeki gibidir.

Ubuntu Mate Masaüstü Ortamı:

ubuntu-mate

Unity ortamı olduğu gibi, Mate masaüstü ortamında da çok şık bir arayüz vardır. Ben seçimimi yaparken Unity ve Mate arasında kalmıştım. Siz hangisini tercih ediyorsunuz?


Ubuntu KDE Masaüstü Ortamı:

ubuntu-kde

KDE masaüstü ortamı ise yukarıdaki gibidir, açıkçası ben pek beğenmiyorum.

Şimdi Ubuntu'nun artı ve eksilerinden bahsedelim:

Artıları:
Çok geniş bir Türkçe kaynağı vardır.
Arayüzü çok basit ve hızlıdır.
Açık kaynak kodlu olması sizi özgür kılar, sistemde en üstün yönetici sizsinizdir.
Virüs diye birşey yoktur.
Ofis işleri için Libbre Office mevcuttur.
Rhythmbox Müzik Çalar ile birlikte gelmektedir.
Ubuntu Yazılım Merkezinden istediğiniz yazılımı indirebilirsiniz.


Eksileri:
→Bazı konularda sorun yaşayabiliyorsunuz, komut satırı kullanmaktan az çok anlamanız gerekir.


Ubuntu Wiki TR: UbuntuWiki
Ubuntu İndirme :Ubuntuİndir

Minimum Sistem Gereksinimleri:  
-700 MHz işlemci
-5 GB disk alanı
-256 mb Ram

Size tavsiyem Ubuntuya 60 Gb yer ayırın, çok sevecek yeni uygulamalar yükleyeceksiniz.

Şuan en Stabil Ubuntu sürümü 16.04 LTS sürümüdür.Çok yakında nasıl indirip kuracağınız ile ilgili bir yazı daha hazırlayacağım, o zamana kadar sorularınız olursa yorum ile sormaktan çekinmeyin.

Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim. Bir daha ki makalemizde görüşmek üzere...